Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo-opiekuńcze WRZESIEŃ
WRZESIEŃ
TEMATYKA :
1. WITAMY SIE PO WAKACJACH
2. MOJE PRZEDSZKOLE
3.JESTEM BEZPIECZNY
4. POMOCNA DŁOŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE :
-
dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół
-
integracja grupy,
-
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
-
motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
-
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
-
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
-
motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
-
odkrywanie własnych możliwości twórczych,
-
kształtowanie słuchu muzycznego,
-
wyrabianie pamięci,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
doskonalenie sprawności fizycznej,
-
wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
-
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
-
wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
-
rozwijanie kompetencji matematycznych,
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
-
wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
-
poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
-
rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
-
kształtowanie poczucia rytmu,
-
wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
-
wzmacnianie poczucia własnej wartości,
-
poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
-
kształtowanie pojęcia odwaga,
-
poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
-
poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
-
wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów
-
uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
-
motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
-
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
-
nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
-
poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
-
utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
-
poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
-
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
-
wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
-
poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami,
-
utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,
PIOSENKA : ,,PRZEDSZKOLE DRUGI DOM ''
I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…
WIERSZYK :
„Bezpieczna droga do przedszkola”
Idą drogą przedszkolaki
Podskakują im plecaki
Do ulicy się zbliżają
A przez nią auta gnają.
By przez jezdnię przejść bezpiecznie,
Rączkę w górę muszą dać koniecznie
I rozejrzeć się trzy razy,
By wypadek się nie zdarzył.