Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze WRZESIEŃ 2023

Tematy tygodniowe:

1. W przedszkolu.

2. Nasze przedszkole.

3. Jestem bezpieczny.

4. Pomocna dłoń. 

 

Dziecko:

  • kształtuje umiejętność uważnego słuchania
  • rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • uważnie słucha opowiadań
  • bierze udział w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne
  • wdraża  się do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych oraz muzycznych
  • wdraża się do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • kształtuje chwyt pisarski podczas rysowania, kreślenia szlaczków
  • wdraża się do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami - cięcie po liniach
  • kształtuje umiejętność wyrażania własnych emocji
  • kształtuje umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdraża się do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
  • wdraża się do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • stosuje przyjęte reguły zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego
  • wdraża  się do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • buduje świadomość przynależności do grupy rówieśniczej
  • zapoznaje się z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu
  • bierze czynny udział w zajęciach i zabawach
  • kształtuje pożądane zachowania, respektują normy społeczne - wypracowują kontrakt grupy
  • wdraża się do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
  • kształtuje umiejętności społeczne - posługują się imieniem i nazwiskiem
  • poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
  • rozumie konieczność poruszania się bezpiecznie po oznaczonych przejściach dla pieszych, potrafi przejść w odpowiedni sposób prze ulicę
  • poznaje wygląd i znaczenie sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych
  • poznaje piosenkę „Znaki zakazu, znaki nakazu” i „Przywitana”
  • poznaje zasady poruszania się w terenie zabudowanym
  • poznaje podstawowe zasady bezpieczeństwa i przestrzega ich
  • poznaje i zapamiętuje numer alarmowy 112, 999, 998, 997
  • kształtuje umiejętność przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy
  • poznaje specyfikę pracy pomocnika medycznego w karetce pogotowia
  • odwiedza ” Jednostkę Pogotowania we Wrocławiu „
  • rozwija umiejętność właściwego reagowania i postepowania w różnych sytuacjach życiowych
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu obrazka do powiadania
  • wdraża się do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmują, tworzą oraz respektują zasady zabawy w grupie
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych wykonuje polecenia gimnastyczne
  • rozwija sprawność ruchową
  • rozwija sprawność manualną
  • rozwija umiejętność łączenia równych technik plastycznych
  • rozwija naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
  • kształtuje umiejętność dostrzegania swoich mocnych stron
  • rozwija mowę i koncentracje uwagi
  • doskonali umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • rozwija spostrzegawczość wzrokową poprzez czytanie globalne
  • kształtuje umiejętność budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie;
  • kształtuje umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów oraz dorosłych
  • aktywnie uczestniczą w zabawach ze śpiewem, tanecznych oraz rytmicznych
  • wyróżnia i nazywa części ciała
  • wzbogaca swoje doświadczenia przyrodnicze
  • rozwija umiejętność określania cech przedmiotów poznanych wielozmysłowo
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową
  • reaguje na ustalone sygnały
  • kształtuje umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek, tworzą zbiory o tej samej liczbie elementów, oraz różnej liczbie, wskazuje gdzie jest więcej gdzie mnie i gdzie tyle samo
  • utrwala nazw figur geometrycznych
  • kształtuje umiejętność tworzenia gry matematycznej
  • poznaje zasady gry, wie jak poruszać si e po planszy
  • określa miejsce położenia  obiektów wobec siebie i innych
  • stosuje pojęcia położenia w przestrzeni
  • kształtuje umiejętność podziału wyrazu na sylaby
  • rozumie świat, zjawisk oraz rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • kształtuje umiejętność odróżniania elementów fikcyjnych od rzeczywistych
  • kształtuje umiejętność zadawania pytań i odpowiadają na nie

 

Wiersz

Gdyby komuś coś się stało
Podejdź i zapytaj „HALLO?”
Klęknij obok na kolanka
Jak uczyła przedszkolanka
Chwyć rączkami za ramiona
I poczekaj czy zawoła
Jeśli nic nie odpowiada
Krzycz o pomoc – oto rada

Pochyl buzię do polika
Słuchaj chwilę czy oddycha
Patrz czy się podnosi brzuszek
Poczuj ciepło koło uszek
Zadzwoń szybko po doktora
Na działania twoje pora

Jeśli nadal nic nie czujesz
Do ucisków przystępujesz
Proste rączki spleć ze sobą
Pochyl się nad tą osobą

Połóż na serduszko ręce
I uciskaj rytm w piosence
Rób tak póki starczy sił
A ten człowiek będzie żył

 

Piosenka „ Mów dzień dobry na dzień dobry”

Czarodziejskie znam wyrazy, które mówię wiele razy,

Gdy przychodzę do przedszkola, to dzień doby zawszę wołam.

Zawsze mówię też dziękuję, gdy obiadek mi smakuje.

Ref.  Bo przepraszam i poproszę,

Do widzenia i dziękuję

I dzień dobry na dzień dobry

Nic mnie przecież nie kosztuje    x2

A gdy dostać chcę trzy grosze, wtedy mówię ja poproszę

Gdy wyleje mi się kasza, głośno mówię ja przepraszam.

To zasługa mojej mamy, że tak jestem wychowany.

Ref. Bo przepraszam i poproszę……… x2