Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Plan pracy WRZESIEŃ

Plan pracy edukacyjnej na miesiąc wrzesień

  1.  W przedszkolu.
  2.  Oto ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

Fizyczny obszar rozwoju:

  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej, ćwiczeniu dużych grup mięśniowych, ćwiczeniu z elementem czworakowania, zabawie z elementem skoku i podskoku, ćwiczeniu uspokajającym.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową.
  • Wypycha poszczególne części wachlarza emocji z karty i łączy je za pomocą sznurka.
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych
    z całego tygodnia.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.

Emocjonalny obszar rozwoju:

  • Nazywa swoje emocje.
  • Próbuje określić sytuacje wywołujące różne emocje, np. radość, złość, smutek, strach.
  • Rozpoznaje i nazywa emocje u bohaterów opowiadania.
  • Pokazuje podstawowe emocje mimiką i gestem.
  • Rozumie, że emocje wywołują różne reakcje.

 

Społeczny obszar rozwoju:

  • Dzieli się wiadomościami na temat wakacji spędzonych wspólnie
    z rodziną.
  • Opowiada o sobie w grupie rówieśniczej.
  • Zgodnie bawi się z kolegami.
  • Używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
  • Współdziała z grupą podczas zabawy.
  • Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega.
  • Porządkuje po sobie miejsce zabawy, pracy.
  • Wykonuje opatrunek na ręce kolegi lub koleżanki.
  • Uczestniczy w tworzeniu kącika przyrodniczego.

 

Poznawczy obszar rozwoju:

  • Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
  • Odpowiada na pytania  dotyczące opowiadania, piosenki.
  • Posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
  • Liczy dostępnym dla siebie zakresie.
  • Podaje skojarzenia do słów związanych z kącikami tematycznymi.
  • Aktywnie uczestniczy w ustalaniu kodeksu grupowego.
  • Uczestniczy w zabawach muzycznych i rytmicznych przy piosence Do przedszkola.
  • Śpiewa piosenkę Do przedszkola.
  • Rozwiązuje zagadki słowne.
  • Wykonuje pracę plastyczną Plac zabaw według instrukcji.
  • Określa swoje cechy fizyczne: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu.
  • Orientuje się w schemacie własnego ciała.
  • Potrafi powiedzieć, czym się interesuje.
  • Zna podstawowe zmysły; poznaje świat za pomocą zmysłów.
  • Dzieli nazwy obrazków na sylaby.
  • Wykonuje pracę plastyczną Kolorowe emocje.
  • Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu ulicznym.
  • Określa prawidłowe i nieprawidłowe zachowania w ruchu ulicznym.
  • Wie, jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię.
  • Rozpoznaje wybrane znaki drogowe.
  • Wie, co oznaczają numery alarmowe i jak z nich korzystać.
  • Wyodrębnia w słowach sylaby.
  • Tworzy rymy do podanych słów.
  • Wykonuje pracę plastyczną Pierwsza pomoc według instrukcji.
  • Robi prosty opatrunek.
  • Opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany charakterystyczne dla jesieni.
  • Rozpoznaje i nazywa gatunki drzew po liściach i owocach.
  • Uczestniczy w zabawach badawczych – próbuje wyciągać wnioski.
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze.
  • Wie, które grzyby są jadalne, a które – niejadalne.
  • Wie, dlaczego liście tracą kolor.
  • Czyta całościowo wyraz astry.
  • Wielozmysłowo poznaje skarby jesieni.