Plan pracy WRZESIEŃ
Plan pracy edukacyjnej na miesiąc wrzesień
- W przedszkolu.
- Oto ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Fizyczny obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej, ćwiczeniu dużych grup mięśniowych, ćwiczeniu z elementem czworakowania, zabawie z elementem skoku i podskoku, ćwiczeniu uspokajającym.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową.
- Wypycha poszczególne części wachlarza emocji z karty i łączy je za pomocą sznurka.
- Aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych
z całego tygodnia. - Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.
Emocjonalny obszar rozwoju:
- Nazywa swoje emocje.
- Próbuje określić sytuacje wywołujące różne emocje, np. radość, złość, smutek, strach.
- Rozpoznaje i nazywa emocje u bohaterów opowiadania.
- Pokazuje podstawowe emocje mimiką i gestem.
- Rozumie, że emocje wywołują różne reakcje.
Społeczny obszar rozwoju:
- Dzieli się wiadomościami na temat wakacji spędzonych wspólnie
z rodziną. - Opowiada o sobie w grupie rówieśniczej.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
- Współdziała z grupą podczas zabawy.
- Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega.
- Porządkuje po sobie miejsce zabawy, pracy.
- Wykonuje opatrunek na ręce kolegi lub koleżanki.
- Uczestniczy w tworzeniu kącika przyrodniczego.
Poznawczy obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
- Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania, piosenki.
- Posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.
- Liczy dostępnym dla siebie zakresie.
- Podaje skojarzenia do słów związanych z kącikami tematycznymi.
- Aktywnie uczestniczy w ustalaniu kodeksu grupowego.
- Uczestniczy w zabawach muzycznych i rytmicznych przy piosence Do przedszkola.
- Śpiewa piosenkę Do przedszkola.
- Rozwiązuje zagadki słowne.
- Wykonuje pracę plastyczną Plac zabaw według instrukcji.
- Określa swoje cechy fizyczne: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu.
- Orientuje się w schemacie własnego ciała.
- Potrafi powiedzieć, czym się interesuje.
- Zna podstawowe zmysły; poznaje świat za pomocą zmysłów.
- Dzieli nazwy obrazków na sylaby.
- Wykonuje pracę plastyczną Kolorowe emocje.
- Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu ulicznym.
- Określa prawidłowe i nieprawidłowe zachowania w ruchu ulicznym.
- Wie, jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię.
- Rozpoznaje wybrane znaki drogowe.
- Wie, co oznaczają numery alarmowe i jak z nich korzystać.
- Wyodrębnia w słowach sylaby.
- Tworzy rymy do podanych słów.
- Wykonuje pracę plastyczną Pierwsza pomoc według instrukcji.
- Robi prosty opatrunek.
- Opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany charakterystyczne dla jesieni.
- Rozpoznaje i nazywa gatunki drzew po liściach i owocach.
- Uczestniczy w zabawach badawczych – próbuje wyciągać wnioski.
- Prowadzi obserwacje przyrodnicze.
- Wie, które grzyby są jadalne, a które – niejadalne.
- Wie, dlaczego liście tracą kolor.
- Czyta całościowo wyraz astry.
- Wielozmysłowo poznaje skarby jesieni.