Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze PAŹDZIERNIK
Plan pracy edukacyjnej na miesiąc październik
- Jesień w sadzie, w ogrodzie.
- Zwierzęta jesienią.
- Moja rodzina i mój dom.
- Domowi ulubieńcy.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Fizyczny obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
- uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu,
- uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową,
- uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych,
- wycina nożyczkami jeża,
- reaguje ruchem na zmiany dynamiczne utworu.
Emocjonalny obszar rozwoju:
- Nazywa swoje emocje,
- próbuje określić sytuacje wywołujące różne emocje, np. radość, złość, smutek, strach,
- wyraża swoje emocje w sposób werbalny i niewerbalny,
- rozpoznaje podstawowe emocje na rysunkach,
- rozpoznaje podstawowe reakcje ciała związane z emocjami: złości, smutku i radości,
- cieszy się z sukcesów drugiej osoby,
- potrafi wyrazić własne emocje poprzez ekspresję ruchową.
Społeczny obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- zgodnie bawi się z kolegami,
- używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach,
- współdziała z grupą podczas zabawy,
- zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega,
- współpracuje w czteroosobowej grupie podczas ćwiczenia klasyfikacyjnego Owoc i nie-owoc,
- opisuje wygląd rodziców,
- określa czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny,
- dzieli się wiadomościami na temat życia w rodzinie.
Poznawczy obszar rozwoju:
- Wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu,
- rozpoznaje i nazywa owoce,
- dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby,
- poznaje literę o, O w toku zabaw,
- rozwiązuje zagadki słowne i słuchowe,
- wie, jak wyglądają cyfry 1 i 2,
- śpiewa piosenkę Zbiory z sadu i ogrodu,
- rozumie konieczność spożywania owoców i warzyw,
- wypowiada się na temat przygotowania przetworów z owoców i warzyw,
- tworzy rymy do podanych słów – nazw warzyw,
- wykonuje przestrzenną pracę plastyczną Jesienny koszyk według podanej instrukcji,
- wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy,
- wie, które ptaki odlatują z Polski na zimę, a które w Polsce zimują,
- poznaje literę a, A w toku zabaw,
- odszukuje takie same wyrazy,
- rozpoznaje cyfrę 3,
- śpiewa piosenkę Jesienna zagadka,
- gra na instrumencie perkusyjnym według wskazówek N,
- rysuje po śladach rysunku jeża powtarzając rymowankę,
- wie, jak zachowuje się jeż w środowisku naturalnym,
- dostrzega różne możliwości tworzenia kodu,
- wykonuje pracę plastyczną Jesienne zwierzęta według instrukcji,
- konstruuje zdanie z nazwą zwierzęcia przedstawionego na wylosowanym zdjęciu,
- dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby,
- czyta całościowo wyrazy: mama, tata, dom,
- poznaje literę m, M w toku zabaw,
- segreguje obrazki ubrań ze względu na przeznaczenie,
- rozpoznaje i nazywa trójkąt,
- śpiewa piosenkę Moja rodzina,
- wymienia nazwy rodzajów domów,
- wymienia nazwy pomieszczeń w domu,
- wie, z jakich produktów można zrobić kanapki i sałatkę owocową,
- wykonuje pracę plastyczną Portret mojej rodziny,
- poznaje literę e, E w toku zabaw,
- rozpoznaje cyfry 1, 2, 3. 4,
- liczy w dostępnym sobie zakresie,
- obserwuje eksperymenty z mlekiem,
- wykonuje pracę plastyczną Mój pupil wykorzystując różne techniki.