Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze PAŹDZIERNIK

Plan pracy edukacyjnej na miesiąc październik

  1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  2. Zwierzęta jesienią.
  3. Moja rodzina i mój dom.
  4. Domowi ulubieńcy.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

Fizyczny obszar rozwoju:

-      Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,

-      uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu,

-      uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową,

-      uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych,

-      wycina nożyczkami jeża,

-      reaguje ruchem na zmiany dynamiczne utworu.

 

 

Emocjonalny obszar rozwoju:

-      Nazywa swoje emocje,

-      próbuje określić sytuacje wywołujące różne emocje, np. radość, złość, smutek, strach,

-      wyraża swoje emocje w sposób werbalny i niewerbalny,

-      rozpoznaje podstawowe emocje na rysunkach,

-      rozpoznaje podstawowe reakcje ciała związane z emocjami: złości, smutku i radości,

-      cieszy się z sukcesów drugiej osoby,

-      potrafi wyrazić własne emocje poprzez ekspresję ruchową.

 

Społeczny obszar rozwoju:

- Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,

- zgodnie bawi się z kolegami,

- używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach,

- współdziała z grupą podczas zabawy,

- zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega,

- współpracuje w czteroosobowej grupie podczas ćwiczenia klasyfikacyjnego Owoc i nie-owoc,

- opisuje wygląd rodziców,

- określa czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny,

- dzieli się wiadomościami na temat życia w rodzinie.

 

Poznawczy obszar rozwoju:

- Wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu,

- rozpoznaje i nazywa owoce,

- dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby,

- poznaje literę o, O w toku zabaw,

- rozwiązuje zagadki słowne i słuchowe,

- wie, jak wyglądają  cyfry 1 i 2,

- śpiewa piosenkę Zbiory z sadu i ogrodu,

- rozumie konieczność spożywania owoców i warzyw,

- wypowiada się na temat przygotowania przetworów z owoców i warzyw,

- tworzy rymy do podanych słów – nazw warzyw,

- wykonuje przestrzenną pracę plastyczną Jesienny koszyk według podanej instrukcji,

- wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy,

- wie, które ptaki odlatują z Polski na zimę, a które w Polsce zimują,

- poznaje literę a, A w toku zabaw,

- odszukuje takie same wyrazy,

- rozpoznaje cyfrę 3,

- śpiewa piosenkę Jesienna zagadka,

- gra na instrumencie perkusyjnym według wskazówek N,

- rysuje po śladach rysunku jeża powtarzając rymowankę,

- wie, jak zachowuje się jeż w środowisku naturalnym,

- dostrzega różne możliwości tworzenia kodu,

- wykonuje pracę plastyczną Jesienne zwierzęta według instrukcji,

- konstruuje zdanie z nazwą zwierzęcia przedstawionego na wylosowanym zdjęciu,

- dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby,

- czyta całościowo wyrazy: mama, tata, dom,

- poznaje literę m, M w toku zabaw,

- segreguje obrazki ubrań ze względu na przeznaczenie,

- rozpoznaje i nazywa trójkąt,

- śpiewa piosenkę Moja rodzina,

- wymienia nazwy rodzajów domów,

- wymienia nazwy pomieszczeń w domu,

- wie, z jakich produktów można zrobić kanapki i sałatkę owocową,

- wykonuje pracę plastyczną Portret mojej rodziny,

- poznaje literę e, E w toku zabaw,

- rozpoznaje cyfry 1, 2, 3. 4,

- liczy w dostępnym sobie zakresie,

- obserwuje eksperymenty z mlekiem,

- wykonuje pracę plastyczną Mój pupil wykorzystując różne techniki.