Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo-opiekuńcze WRZESIEŃ

WRZESIEŃ

 

Tematy tygodniowe:

1. „W przedszkolu”.

2. „Jesteśmy bezpieczni”.

3. „Razem się bawimy”.

4. „Różni ludzie - to my”.

 

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - dzieci:

  • wdrażają się do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych oraz muzycznych;
  • wdrażają się do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych;
  • wdrażają się do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania;
  • wdrażają się do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami - cięcie po liniach prostych;
  • kształtują umiejętnośc wyrażania własnych emocji;
  • wdrażają się do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych;
  • wdrażają się do radzenia sobie w nowych sytuacjach;
  • kształtują umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi;
  • wdrażają się do współdziałania w zespole rówieśniczym;
  • budują świadomość przynależności do grupy rówieśniczej;
  • zapoznają się z rozkładem pomieszceń w przedszkolu;
  • kształtują pożądane zachowania, respektują normy społeczne - wypracowują kontrakt grupy;
  • wdrażają się do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu;
  • kształtują umiejętności społeczne - posługują się imieniem i nazwiskiem;
  • znają zasady poruszania sie w terenie zabudowanym (droga dziecka z domu do przedszkolai z przedszkola do domu, znajomośc zasad przechodzenia przez jezdnię);
  • wdrażają się do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmują, tworzą oraz respektują zasady zabawy w grupie;
  • kształtują umiejętność komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażają swoje oczekiwania społeczne wobec innych osób, grupy;
  • kształtują umiejętność budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie (zmiana osób w parze, zmiana ról w grupie);
  • kształtują umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów oraz dorosłych;
  • budują pozytywne relacje rówieśnicze;
  • aktywnie uczestniczą w zabawch ze śpiewem, tanecznych oraz rytmicznych;
  • rozwijają naturalną kreatywność w różnych formach aktywności;
  • wdrażają się do wypowiadania się na określony temat;
  • wdrażają się do uważnego słuchania;
  • kształtują umiejętność określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod);
  • kształtują umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzą zbiory o tej samej liczbie elementów, ustawiają elementy rosnąco oraz malejąco (od najmniejszego do największego);
  • kształtują umiejętność szacowania „na oko" (więcej, mniej, kolekcji, wskazują, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej);
  • kształtują umiejętność posługiwania się językiem polskim (poprawne wymienianie głosek), rozróżniają głoski w nagłosie i wygłosie;
  • wdrażają się do rozumienia świata, zjawisk oraz rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
  • kształtują umiejętność odróżniania elementów fikcyjnych od rzeczywistych;
  • kształtują umiuejętnośc zadawania pytań i odpowiadają na nie;
  • doskonalą analizę słuchową na poziomie sylaby;
  • rozwijają umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek;
  • rozwijają umiejętność sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
  • wdrażają się do posługiwania pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku (opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz);

WIERSZ „W przedszkolu jak w domu”

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,

idą do przedszkola z rodzicami dzieci.

W przedszkolu zabawek i książek bez liku,

każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.

Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.

Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.

Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…

Że my się czujemy jak u siebie w domu!

 

PIOSENKA „Noc w przedszkolu”

muzyka i słowa: Renata Szczypior

1. Kiedy na niebie gwiazdki mrugają,

księżyc przez okno zerka,

sale są puste, światła zgaszone,

nikt się nie bawi w berka.

Wszędzie cichutko, nikt się nie śmieje

i nikt nie tańczy w kole.

Gdy noc zapada i nie ma dzieci,

to smutne jest przedszkole.

 

Ref.: Kiedy rano złote słońce księżycowi w nos zaświeci,

roześmiane i wesołe do przedszkola idą dzieci.

Ach, jak miło i przyjemnie znów się bawić z kolegami!

Przywitajmy się z przedszkolem i naszymi zabawkami!

 

2. Kiedy na niebie gwiazdki mrugają,

księżyc przez okno zerka,

sale są puste, światła zgaszone,

nikt się nie bawi w berka.

Kudłate misie, pies bez ogonka,

pajac i dwie laleczki

śnią, że za chwilę przyjdzie ktoś miły

i zdejmie je z półeczki.

 

Ref.: Kiedy rano złote słońce księżycowi w nos zaświeci....