Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze WRZESIEŃ
WRZESIEŃ
TEMATY TYGODNIA:
- W przedszkolu.
- Oto ja.
- Moja droga do przedszkola.
- Jesień w parku, w lesie.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poszerzanie wiadomości o Polsce, wiedzy o bezpieczeństwie oraz na temat jesieni,
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
- doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikowana, porównywania liczebności, zbiorów, układania rytmów,
- przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- doskonalenie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
- zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym,
- rozwijanie koncentracji i uwagi,
- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
- wprowadzenie pojęcia głoska.
- utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- przypomnienie nazw części ciała,
- kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, orientacji przestrzennej,
- rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
- rozwijanie wrażliwości: muzycznej, wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
- przedstawianie emocji w zabawach dramowych,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- poznawanie zasad ruchu drogowego,
- zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
- zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, kwadratem
- doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
- poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie.
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
- współdziałanie w grupie,
- rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
- rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne.
- rozwijanie zainteresowań badawczych.
Wiersz „Taniec Emocji”
Tańczą nogi rozbawione, (swobodny, radosny taniec/ ruszamy energicznie nogami)
Tupią nogi rozzłoszczone, (tupiemy mocno nogami)
Skaczą nogi przestraszone, (podskakujemy w dowolny sposób)
Aaaaleeeeż teeeeraz sąąąą zmęęęęczoooone! (sflaczałe nogi ala spaghetti)
Tańczą ręce rozbawione, (energicznie machamy rękami)
Klaszczą ręce zachwycone, (klaszczemy)
Mocno tulą, gdy zmartwione, (przytulamy siebie / lub dziecko)
Aaaaleeeż teeeraz sąąą zmęęęęczoooone! (robimy spaghetti arms ;), czyli ręce sflaczałe niczym makaron, opuszczamy w dół i pokazujemy zmęczenie)
Piosenka „Każdy chciałby być kierowcą”
1. Tyle samochodów jeździ po ulicach,
a każdy kierowca świetnie zna przepisy.
My zasady ruchu też już dobrze znamy,
bo jako piesi po drogach się poruszamy.
Ref.: Wiemy, że światło czerwone znaczy: stop!,
zielone zaś – możesz iść!
Znaki drogowe trzeba znać, by bezpiecznym być!
2. Gdy już będę duży, kierowcą zostanę
i przepisy ruchu poznam doskonale.
Będę miał samochód, no i prawo jazdy
jak mama, tata i ciocia, wujek i dziadek.
Ref.: Wiemy, że światło czerwone…