Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze WRZESIEŃ

WRZESIEŃ

 

TEMATY TYGODNIA:

  1. W przedszkolu.
  2. Oto ja.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Jesień w parku, w lesie.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 

  •  rozwijanie mowy,
  •  rozwijanie sprawności manualnej,
  •  poszerzanie wiadomości o Polsce, wiedzy o bezpieczeństwie oraz na temat jesieni,
  •  wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikowana, porównywania liczebności, zbiorów, układania rytmów,
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu,
  •  rozwijanie sprawności fizycznej,
  •  zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  •  doskonalenie poczucia rytmu,
  •  rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania,
  • zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym,
  • rozwijanie koncentracji i uwagi,
  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
  • wprowadzenie pojęcia głoska.
  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przypomnienie nazw części ciała,
  • kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, orientacji przestrzennej,
  • rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
  • rozwijanie wrażliwości: muzycznej, wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
  • przedstawianie emocji w zabawach dramowych,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, kwadratem
  • doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych,
  • poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie.
  • utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych,
  • współdziałanie w grupie,
  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • rozpoznawanie różnych gatunków drzew,
  • rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne.
  • rozwijanie zainteresowań badawczych.

 

 

 

Wiersz „Taniec Emocji”

 

Tańczą nogi rozbawione, (swobodny, radosny taniec/ ruszamy energicznie nogami)

Tupią nogi rozzłoszczone, (tupiemy mocno nogami)

Skaczą nogi przestraszone, (podskakujemy w dowolny sposób)

Aaaaleeeeż teeeeraz sąąąą zmęęęęczoooone! (sflaczałe nogi ala spaghetti)

Tańczą ręce rozbawione, (energicznie machamy rękami)

Klaszczą ręce zachwycone, (klaszczemy)

Mocno tulą, gdy zmartwione, (przytulamy siebie / lub dziecko)

Aaaaleeeż teeeraz sąąą zmęęęęczoooone! (robimy spaghetti arms ;), czyli ręce sflaczałe niczym makaron, opuszczamy w dół i pokazujemy zmęczenie)

 

 

Piosenka „Każdy chciałby być kierowcą”

 

1. Tyle samochodów jeździ po ulicach,

    a każdy kierowca świetnie zna przepisy.

    My zasady ruchu też już dobrze znamy,

    bo jako piesi po drogach się poruszamy.

 

Ref.: Wiemy, że światło czerwone znaczy: stop!,

         zielone zaś – możesz iść!

        Znaki drogowe trzeba znać, by bezpiecznym być!

 

2. Gdy już będę duży, kierowcą zostanę

   i przepisy ruchu poznam doskonale.

   Będę miał samochód, no i prawo jazdy

   jak mama, tata i ciocia, wujek i dziadek.

 

Ref.: Wiemy, że światło czerwone…