Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze LISTOPAD
- A deszcz pada i pada.
- Co powinienem wiedzieć o Polsce.
- Zdrowie naszym skarbem.
- Co ułatwia prace w domu?
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
Fizyczny obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej, ćwiczeniu dużych grup mięśniowych, zabawie z elementem równowagi, bieżnej, ćwiczeniu uspokajającym,
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową.
- Wysłuchuje dźwięków wydobywanych z przedmiotów i je odtwarza.
- Reaguje ruchem na określone metrum muzyki.
- Wykonuje pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości według podanego wzoru.
- Uczestniczy w spacerach w okolicy przedszkola.
- Prezentuje za pomocą ruchów i gestów obowiązki domowe.
- Buduje roboty z klocków według własnego pomysłu.
- Wykonuje przestrzenną pracę plastyczną Urządzenia przyszłości.
Emocjonalny obszar rozwoju:
- Nazywa swoje emocje.
- Próbuje określić sytuacje wywołujące różne emocje, np. radość, złość, smutek, strach.
- Wyraża swoje emocje w sposób werbalny i niewerbalny.
- Wymienia strategie radzenia sobie ze złością.
- Wymienia pomysły na dobre słowa, które chciałoby powiedzieć innym.
Społeczny obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
- Współdziała z grupą podczas zabawy.
- Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega.
- Porządkuje po sobie miejsce zabawy, pracy.
- Respektuje zasady gry z elementem rywalizacji.
- Uczestniczy w grze towarzyskiej Wspólne ćwiczenia.
- Współdziała w pracy grupowej Zabawa w lekarza.
Poznawczy obszar rozwoju:
- Dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby.
- Poznaje literę i, I w toku zabaw.
- Koloruje rysunki, których nazwa rozpoczyna się głoską i.
- Rozpoznaje cyfry 1-5.
- Liczy w dostępnym sobie zakresie.
- Stosuje liczebniki porządkowe.
- Podaje zdrobnienia i zgrubienia do wymienionych słów.
- Dostrzega rytm w ułożeniu papierowych kropel i go kontynuuje.
- Wie, na czym polega zjawisko krążenia wody w przyrodzie.
- Wie, jak powstają chmury.
- Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni.
- Wykonuje pracę plastyczną Deszczowe kompozycje.
- Zna pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.
- Podaje nazwę naszego kraju.
- Rozpoznaje i nazywa polskie symbole narodowe: godło, flagę, hymn.
- Poznaje literę t, T w toku zabaw.
- Czyta tekst obrazkowo-wyrazowy wspólnie z N.
- Wie, jak wygląda cyfra 6.
- Rozróżnia lewą i prawą stronę.
- Porównuje długość serpentyn; stosuje określenia: dłuższa, krótsza, takiej samej długości.
- Obserwuje eksperyment Okręt podwodny, dzieli się swoimi spostrzeżeniami
- Układa kod za pomocą bloczków do kodowania.
- Wie, jak ważny jest ruch w życiu człowieka.
- Poznaje literę d, D w toku zabaw.
- Rozpoznaje i nazywa poznane figury geometryczne.
- Wie, czym jest zdrowe odżywianie.
- Wykonuje pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
- Wie, że – tak jak dorośli – posiada swoje prawa
i obowiązki.
- Poznaje literę k, K w toku zabaw.
- Wymienia różne źródła otrzymywania energii.
- Wyjaśnia rolę wiatru w środowisku przyrodniczym.