Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze LISTOPAD

  1. A deszcz pada i pada.
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce.
  3. Zdrowie naszym skarbem.
  4. Co ułatwia prace w domu?

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

Fizyczny obszar rozwoju:

-  Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej, ćwiczeniu dużych grup mięśniowych, zabawie z elementem równowagi, bieżnej, ćwiczeniu uspokajającym,

-  Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

-  Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową.

-  Wysłuchuje dźwięków wydobywanych z przedmiotów i je odtwarza.

-  Reaguje ruchem na określone metrum muzyki.

-  Wykonuje pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości według podanego wzoru.

-  Uczestniczy w spacerach w okolicy przedszkola.

-  Prezentuje za pomocą ruchów i gestów obowiązki domowe.

-  Buduje roboty z klocków według własnego pomysłu.

-  Wykonuje przestrzenną pracę plastyczną Urządzenia przyszłości.

 

Emocjonalny obszar rozwoju:

-  Nazywa swoje emocje.

-  Próbuje określić sytuacje wywołujące różne emocje, np. radość, złość, smutek, strach.

-  Wyraża swoje emocje w sposób werbalny i niewerbalny.

-  Wymienia strategie radzenia sobie ze złością.

-  Wymienia pomysły na dobre słowa, które chciałoby powiedzieć innym.

 

Społeczny obszar rozwoju:

-  Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.

-  Zgodnie bawi się z kolegami.

-  Używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.

-  Współdziała z grupą podczas zabawy.

-  Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega.

-  Porządkuje po sobie miejsce zabawy, pracy.

-  Respektuje zasady gry z elementem rywalizacji.

-  Uczestniczy w grze towarzyskiej Wspólne ćwiczenia.

-  Współdziała w pracy grupowej Zabawa w lekarza.

 

Poznawczy obszar rozwoju:

-  Dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby.

-  Poznaje literę i, I w toku zabaw.

-  Koloruje rysunki, których nazwa rozpoczyna się głoską i.

-  Rozpoznaje cyfry 1-5.

-  Liczy w dostępnym sobie zakresie.

-  Stosuje liczebniki porządkowe.

-  Podaje zdrobnienia i zgrubienia do wymienionych słów.

-  Dostrzega rytm w ułożeniu papierowych kropel i go kontynuuje.

-  Wie, na czym polega zjawisko krążenia wody w przyrodzie.

-  Wie, jak powstają chmury.

-  Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni.

-  Wykonuje pracę plastyczną Deszczowe kompozycje.

-  Zna pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.

-  Podaje nazwę naszego kraju.

-  Rozpoznaje i nazywa polskie symbole narodowe: godło, flagę, hymn.

-  Poznaje literę t, T w toku zabaw.

-  Czyta tekst obrazkowo-wyrazowy wspólnie z N.

-  Wie, jak wygląda cyfra 6.

-  Rozróżnia lewą i prawą stronę.

-  Porównuje długość serpentyn; stosuje określenia: dłuższa, krótsza, takiej samej długości.

-  Obserwuje eksperyment Okręt podwodny, dzieli się swoimi spostrzeżeniami

-  Układa kod za pomocą bloczków do kodowania.

-  Wie, jak ważny jest ruch w życiu człowieka.

-  Poznaje literę d, D w toku zabaw.

-  Rozpoznaje i nazywa poznane figury geometryczne.

-  Wie, czym jest zdrowe odżywianie.

-  Wykonuje pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.

-  Wie, że – tak jak dorośli – posiada swoje prawa
i obowiązki.

-  Poznaje literę k, K w toku zabaw.

-  Wymienia różne źródła otrzymywania energii.

-  Wyjaśnia rolę wiatru w środowisku przyrodniczym.