Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
Tematy tygodniowe:
- A deszcz pada i pada…
- Co powinienem wiedzieć o Polsce
- Zdrowie naszym skarbem
- Co ułatwia prace w domu?
Przewidywane osiągnięcia
Dziecko:
- rozwija aparat mowy i słuch fonematyczny
- bierze udział w zabawach rozwijających kreatywność
- rozwiązuje zagadki słowne i rebusy
- odpowiada na pytania i wypowiada się na podany temat
-poznaje litery i,I, t,T, d D, k,K
-odkrywa zapis cyfrowy liczb 5,6
-koduje, przelicza w zakresie 6
-poznaje legendy i stroje ludowe
-utrwala wiadomości : godło, flaga narodowa, hymn
-śpiewa hymn w postawie na baczność
-poznaje zjawisko krążenia wody w przyrodzie
-wie jak ubierać się w zależności od pogody
-poszerza wiedzę na temat urządzeń elektrycznych
-bierze udział w uroczystościach przedszkolnych
-doskonali umiejętność rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji
-powtarza rymowanki, śpiewa piosenki w grupie, rozwija umiejętności plastyczne, techniczne, konstrukcyjne
- przestrzega zasad obowiązujących w grupie
Piosenka „Kłótnia kaloszy”
(sł. i muz. K. Gowik).
1. Pada z nieba deszcz, zimny deszcz.
Wieje z nieba wiatr, zimny wiatr.
A moje kalosze po wodzie chlapu-chlap!
A moje kalosze po błocie ciapu-ciap!
Ref.: Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap!
2. Aż jednego dnia kalosz siadł,
a z kaloszem też jego brat.
I postanowili, że pójdą sobie w świat.
I postanowili, że pójdą sobie w świat.
Ref.: Kap, kap, kap…
3. Jeden kalosz chciał w sklepie stać,
drugi kalosz chciał w piłkę grać.
Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!
Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!
Ref.: Kap, kap, kap…
4. Prawy kalosz aż tupnął: tup!
Lewy kalosz aż skoczył: siup!
Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?
Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?
Ref.: Kap, kap, kap…
5. No i wreszcie już kłótni kres.
Mama mówi: – Chodź witać deszcz!
Pójdziemy po wodzie i dwa kalosze też!
Pójdziemy po błocie i dwa kalosze też!