Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Listopad
1.A deszcz pada i pada….
2.Co powinniśmy wiedzieć o Polsce.
3.Zdrowie naszym skarbem.
4.Co ułatwia pracę w d
omu
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze – dzieci:
określają swój nastrój;
poznają postacie znanych Polaków i Polek;
poznają wygląd flagi Polski;
wiedzą, co to jest niepodległość;
poznają lekarzy różnych specjalności
obserwują przyrodę;
zapoznają się z pojęciem „babie lato”;
wiedzą, jakie kolory ma tęcza;
wykonują tęczowy eksperyment;
klasyfikują według warunku, wielkości lub koloru;
odkrywają zapis cyfrowy liczby „5”, „6”;
ustalają równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary;
porównują liczebność zbiorów;
utrwaląją pojęcie „pary”;
rozwijają umiejętność przeliczania;
przeliczają w zakresie „6”;
wysłuchają i nauczą się piosenki pt.: „Jesienna szaruga”;
rozwijają wyobrażnię podczas słuchania utworu „Cztery pory roku. Jesień” Antonio Vivaldiego;
słuchają „Mazurka Dąbrowskiego”;
rozwiązują zagadki słuchowe;
różnicują głoski „s”, „z”, „sz”;
poznają literę „i”, „I”, „t”, „T”, „d”, „D”, „k”, „K” w toku zabaw;
biorą udział w zabawach logopedycznych;
wykonują pracę plastyczną „
Deszczowe kompozycje”;
WIERSZ
L. Krzemieniecka „Bukieciki”
Posypały się listeczki dookoła.
To już jesień te listeczki z wiatrem woła.
Opadnijcie moje złote i czerwone.
Jestem jesień, przyszłam tutaj w waszą stronę.
Lecą listki, lecą z klonu i z kas
ztana.
PIOSENKA
sł. i muz. Bożena Forma „Jesienna szaruga”
Deszcz po szybie ścieka: sza, sza, sza
kapią krople deszczu: pla, pla, pla.
Ref.: Jesienna muzyka dziś od rana gra:
Sza, sza, sza, plum, plum, plum
plum, ta – ra – ra – ra.
Wiatr piosenkę śpiewa: tu, tu, tu,
szumią z wiatrem drzewa: szu, szu, szu.
Ref.: Jesienna muzyka dziś od rana gra:
Sza, sza, sza, plum, plum, plum
plum, ta – ra – ra – ra.
Tańczą krople deszczu: kap, kap, kap,
wszystko wkoło mokre: chlap, chlap, chlap.
Ref.: Jesienna muzyka dziś od rana gra:
Sza, sza, sza, plum, plum, plum
plum, ta
– ra – ra – ra.