Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze GRUDZIEŃ
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Co cieszy mikołaja?
- Jakie sporty uprawiam zimą?
- O czym w święta każdy z nas pamięta?
- Który żywioł jest najważniejszy?
Fizyczny obszar rozwoju:
- Uczestniczy w zabawach: orientacyjno-porządkowej, bieżnej, z elementem rzutu i celowania, skoku i podskoku, czworakowania.
- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych i wykonuje polecenia.
- Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.
Emocjonalny obszar rozwoju:
- Rozpoznaje i nazywa emocje.
- Wskazuje różne stany emocjonalne (radość, smutek) i wyraża emocje za pomocą mimiki.
- Zgodnie bawi się z kolegami i koleżankami.
- Poznaje własne możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
- Rozumie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania.
- Dzieli się wrażeniami z przygotowań do świąt w rodzinnym domu.
Społeczny obszar rozwoju:
- Nawiązuje relacje rówieśnicze.
- Uczestniczy we wspólnych zabawach.
- Współdziała z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i podczas spaceru.
- Uczestniczy w dokarmianiu ptaków.
- Uczestniczy w przedświątecznym porządkowaniu sali.
- Uczestniczy w przygotowaniu przedszkolnej wigilii.
- Bierze udział w Jasełkach.
Poznawczy obszar rozwoju:
- W skupieniu słucha opowiadania, odpowiada na pytania związane z jego treścią.
- Rozwiązuje zagadki.
- Stosuje podczas zabaw określenia: długi – krótki, mały – duży.
- Łączy ze sobą pasujące do siebie elementy.
- Recytuje wierszyk oraz śpiewa kolędy podczas przedstawienia.
- Obserwuje otoczenie przyrodnicze.
- Poznaje podstawowe zasady, których należy przestrzegać podczas zimowych zabaw i uprawiania sportów zimowych.
- Wymienia nazwy sportów zimowych i wskazuje odpowiednie zdjęcia.
- Dostrzega rytm dni tygodnia, wymienia nazwy dni tygodnia we właściwej kolejności.
- Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, stosuje słowa: na, pod, obok, za.
- Poznaje właściwości fizyczne śniegu.
- Wykonuje zimowy obrazek techniką malowania pastą do zębów i elementów z kolorowego papieru.
- Wypowiada się na temat przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.
- Poznaje zwyczaj składania życzeń świątecznych i wysyłania kartek z życzeniami.
- Uczestniczy w eksperymentach i zabawach badawczych.