Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze GRUDZIEŃ

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  1.  Co cieszy mikołaja?
  2.  Jakie sporty uprawiam zimą?
  3. O czym w święta każdy z nas pamięta?
  4. Który żywioł jest najważniejszy?

 

Fizyczny obszar rozwoju:

-       Uczestniczy w zabawach: orientacyjno-porządkowej, bieżnej, z elementem rzutu i celowania, skoku i podskoku, czworakowania.

-       Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych i wykonuje polecenia.

-       Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.

 

Emocjonalny obszar rozwoju:

-       Rozpoznaje i nazywa emocje.

-       Wskazuje różne stany emocjonalne (radość, smutek) i wyraża emocje za pomocą mimiki.

-       Zgodnie bawi się z kolegami i koleżankami.

-       Poznaje własne możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

-       Rozumie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania.

-       Dzieli się wrażeniami z przygotowań do świąt w rodzinnym domu.

 

Społeczny obszar rozwoju:

-       Nawiązuje relacje rówieśnicze.

-       Uczestniczy we wspólnych zabawach.

-       Współdziała z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.

-       Przestrzega zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i podczas spaceru.

-       Uczestniczy w dokarmianiu ptaków.

-       Uczestniczy w przedświątecznym porządkowaniu sali.

-       Uczestniczy w przygotowaniu przedszkolnej wigilii.

-       Bierze udział w Jasełkach.

 

Poznawczy obszar rozwoju:

-       W skupieniu słucha opowiadania, odpowiada na pytania związane z jego treścią.

-       Rozwiązuje zagadki.

-       Stosuje podczas zabaw określenia: długi – krótki, mały – duży.

-       Łączy ze sobą pasujące do siebie elementy.

-       Recytuje wierszyk oraz śpiewa kolędy podczas przedstawienia.

-       Obserwuje otoczenie przyrodnicze.

-       Poznaje podstawowe zasady, których należy przestrzegać podczas zimowych zabaw i uprawiania sportów zimowych.

-       Wymienia nazwy sportów zimowych i wskazuje odpowiednie zdjęcia.

-       Dostrzega rytm dni tygodnia, wymienia nazwy dni tygodnia we właściwej kolejności.

-       Określa położenie przedmiotów w przestrzeni, stosuje słowa: na, pod, obok, za.

-       Poznaje właściwości fizyczne śniegu.

-       Wykonuje zimowy obrazek techniką malowania pastą do zębów i elementów z kolorowego papieru.

-       Wypowiada się na temat przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

-       Poznaje zwyczaj składania życzeń świątecznych i wysyłania kartek z życzeniami.

-       Uczestniczy w eksperymentach i zabawach badawczych.