Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń

Zamierzenia dydaktyczno– wychowawcze  na styczeń

 

Temat tygodnia:

 

  1.    Płynie czas   
  2.    Młodsi i starsi
  3.   Sport to zdrowie
  4. Dbam o zdrowie

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;
  • rozwijanie umiejętności aktorskich;
  • odczuwanie wspólnej radości;
  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;
  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
  • dostrzeganie różnic w porach roku;
  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
  • wdrażanie do reagowania na polecenia;
  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
  • kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
  • rozumienie pojęcia rodzina;
  • nazywanie członków rodziny;
  • zacieśnianie więzi rodzinnych;
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiazywania zagadek;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń́ językowych;
  • rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć́;
  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają̨ na co dzień́;
  • eksperymentowanie z dźwiękiem;
  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
  • kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
  • doskonalenie sprawności manualnych;
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń́;
  • porównywanie elementów i posługiwanie się̨ pojęciami duży, mały;
  • umiejętność́ odróżniania pary od jednostki;
  • przybliżanie wartości zabawy w parach;
  • taniec cwałem bocznym po kole;
  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
  • zgodne współdziałanie w zabawie;
  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
  • kształtowanie inwencji twórczej;
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;
  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
  • określanie cech przedmiotów za pomocą̨ przymiotników;
  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
  • poznanie własnych możliwości ruchowych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
  • tworzenie przestrzennych kompozycji;
  • stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy