Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń

Czego Malinki będą uczyć się w styczniu ?

 

  1. Nadchodzi nowy rok
  2. Sporty zimowe
  3. Zima na sportowo
  4. Dzień Babci i  Dziadka

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

  • poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
  • poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, poznanie litery l, L, słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie
  • utrwalanie nazw dni tygodnia, kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dni tygodnia, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku, umuzykalnianie,
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, systematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, zdobywanie nowych wiadomości za pomocą wielu zmysłów
  • poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
  • poznanie litery u, U, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zjeżdżania na sankach
  • poznanie cyfry 8, zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym, kształtowanie pojęcia liczby 8 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania, ćwiczenie pamięci, rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków z przeprowadzonego eksperymentu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
  • poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, wyobraźni dźwiękowej i ruchowej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
  • usystematyzowanie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, poznanie historii flagi olimpijskiej
  • poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
  • poznanie litery s, S, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, słuchu fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
  • poznanie cyfry 9, utrwalanie nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, kształtowanie pojęcia liczby 9 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, zachęcanie do udziału w eksperymentach
  • poznanie nowej piosenki, umuzykalnianie, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych
  • poznanie kolejności działań podczas wykonywania laurki ze zdjęciem, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań i emocji, zdobywanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie czułości zmysłu dotyku, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami
    • poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi na jego temat, 

      rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, rozwijanie umiejętności matematycznych, podsumowanie wiedzy z całego tygodnia, rozwijanie sprawności fizycznej, zachęcanie do ekspresji twórczej, w tym plastycznej