Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze STYCZEŃ
Temat tygodnia:
-
Płynie czas
-
Młodsi i starsi
-
Sport to zdrowie
-
Dbam o zdrowie
Temat tygodnia:
-
Płynie czas
-
Młodsi i starsi
-
Sport to zdrowie
-
Dbam o zdrowie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
-
poznanie tradycji witania Nowego Roku;
-
rozwijanie umiejętności aktorskich;
-
odczuwanie wspólnej radości;
-
poznanie nazw dni tygodnia;
-
kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;
-
odczuwanie życzliwości dla innych osób;
-
nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;
-
dostrzeganie różnic w porach roku;
-
rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;
-
rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;
-
wdrażanie do reagowania na polecenia;
-
poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;
-
kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;
-
rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;
-
rozumienie pojęcia rodzina;
-
nazywanie członków rodziny;
-
zacieśnianie więzi rodzinnych;
-
rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiazywania zagadek;
-
stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń́ językowych;
-
rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć́;
-
odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;
-
rozwijanie spostrzegawczości;
-
zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają̨ na co dzień́;
-
eksperymentowanie z dźwiękiem;
-
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;
-
kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;
-
rozwijanie pomysłowości i kreatywności;
-
doskonalenie sprawności manualnych;
-
kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
-
zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;
-
kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;
-
przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;
-
wdrażanie do uważnego słuchania poleceń́;
-
porównywanie elementów i posługiwanie się̨ pojęciami duży, mały;
-
umiejętność́ odróżniania pary od jednostki;
-
przybliżanie wartości zabawy w parach;
-
taniec cwałem bocznym po kole;
-
kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;
-
zgodne współdziałanie w zabawie;
-
poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;
-
kształtowanie inwencji twórczej;
-
wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;
-
poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;
-
poznawanie zmysłów smaku i zapachu;
-
określanie cech przedmiotów za pomocą̨ przymiotników;
-
rozwijanie poczucia przynależności do grupy;
-
szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;
-
poznanie własnych możliwości ruchowych;
-
doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;
-
poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;
-
tworzenie przestrzennych kompozycji;
-
stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;