Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze STYCZEŃ

Temat tygodnia:



  1. Płynie czas

  2. Młodsi i starsi

  3. Sport to zdrowie

  4. Dbam o zdrowie

Temat tygodnia:

  1. Płynie czas

  2. Młodsi i starsi

  3. Sport to zdrowie

  4. Dbam o zdrowie

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • poznanie tradycji witania Nowego Roku;

  • rozwijanie umiejętności aktorskich;

  • odczuwanie wspólnej radości;

  • poznanie nazw dni tygodnia;

  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień;

  • odczuwanie życzliwości dla innych osób;

  • nazywanie pór roku i przyporządkowanie im koloru;

  • dostrzeganie różnic w porach roku;

  • rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie;

  • rozwijanie aktywności muzyczno‐ruchowej;

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki;

  • wdrażanie do reagowania na polecenia;

  • poznanie symboli i kolorystyki dnia oraz nocy;

  • kształtowanie pojęcia regularności rytmu w organizacji czasu;

  • rozwijanie umiejętności wyrażania pory dnia w działaniach plastycznych;

  • rozumienie pojęcia rodzina;

  • nazywanie członków rodziny;

  • zacieśnianie więzi rodzinnych;

  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiazywania zagadek;

  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń́ językowych;

  • rozumienie konieczności szanowania ludzi bez względu na płeć́;

  • odnajdywanie kształtów w przedmiotach wokół nas;

  • rozwijanie spostrzegawczości;

  • zachęcanie do rozmowy z bliskimi o tym, jakich przedmiotów używają̨ na co dzień́;

  • eksperymentowanie z dźwiękiem;

  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej;

  • kształtowanie świadomości dotyczącej dbania o słuch;

  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności;

  • doskonalenie sprawności manualnych;

  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych;

  • kształtowanie świadomości o zagrożeniach występujących na lodzie i śniegu;

  • przybliżenie znaczenia słowa olimpiada;

  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń́;

  • porównywanie elementów i posługiwanie się̨ pojęciami duży, mały;

  • umiejętność́ odróżniania pary od jednostki;

  • przybliżanie wartości zabawy w parach;

  • taniec cwałem bocznym po kole;

  • kształtowanie motoryki w zakresie zwinności;

  • zgodne współdziałanie w zabawie;

  • poznanie korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu;

  • kształtowanie inwencji twórczej;

  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy;

  • poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego organizowania zabaw na dworze;

  • poznawanie zmysłów smaku i zapachu;

  • określanie cech przedmiotów za pomocą̨ przymiotników;

  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy;

  • szeregowanie elementów od najmniejszego do największego;

  • poznanie własnych możliwości ruchowych;

  • doskonalenie umiejętności wykonywania coraz trudniejszych zadań;

  • poznanie przyczyn przeziębienia jako następstwa niedostosowania ubioru do pory roku;

  • tworzenie przestrzennych kompozycji;

  • stworzenie atmosfery opartej na życzliwości, przyjaźni, wzajemnej pomocy;