Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze STYCZEŃ 2024

                     STYCZEŃ

Tematy tygodniowe:
1. „Tak mija nam czas.”.
2. „Zwierzęta zimą”.
3. „Kim są rodzice moich rodziców?”.
4. „Fryzjer, weterynarz czy lekarz?”.
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - dzieci:
 wezmą udział w zabawach orient. – porządkowych;
 określą swój nastrój;
 dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek;
 wyrażą emocje poprzez różne formy ekspresji;
 poznają zawód zegarmistrza;
 dowiedzą się, czym dokarmiać ptaki;
 zapoznają się z pracą leśniczego;
 będą wykonywać zadania integrujące grupę;
 dowiedzą się, kim dla rodziców są babcia i dziadek;
 dowiedzą się, jakie prezenty sprawiają największą radość;
 dowiedzą się, kiedy obchodzony jest „Dzień Babci”, a kiedy „Dzień
Dziadka”;
 określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym;
 będą nazywać wymarzone zawody;
 dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy;
 dowiedzą się, czym zajmują się wybrane zawody;
 będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy;
 będą poznawać dawne zawody i te współczesne;
 wezmą udział w eksperymencie;
 wysłuchają opowiadań B. Szelągowskiej pt.: „Zegary i upływający
czas” „Trema przed występem”, E. Stadtmȕller pt.: „Ptasia
stołówka”, W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego pt.: „Przerwana
zabawa Rysia i Diego” lub „Pracownia malarska wiewiórki Zoi” oraz
wierszy A. Galicy pt.: „Tydzień ma siedem dni”, J. Minkiewicza pt.:
„Zegarmistrz”, M. Marzec pt.: „Czas z dziadkami”, B. Szelągowskiej
pt.: „Kim są rodzice?”;
 poznają nazwy pór roku;
 poznają nazwy dni tygodnia;
 poznają litery: „s”, „S”, „n”, „N”, „b”, „B” w toku zabaw;
 dowiedzą się, czym jest kalendarz i do czego służy;

 rozwiążą zagadki o porach roku oraz o zwierzętach;
 dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu;
 ułożą własny plan dnia;
 dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu;
 będą obserwowały porę roku – zimę;
 będą tworzyć zdrobnienia oraz nazwy ulic od nazw ptaków;
 poznają tropy wybranych zwierząt;
 wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych;
 będą rozwijać spostrzegawczość;
 powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem;
 usprawnią syntezę wzrokową;
 będą dzielić wyrazy na sylaby;
 będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową;
 wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości;
 będą przeliczać w dostępnym zakresie;
 dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa
elementów, nazywa się dodawaniem;
 będą doskonalić umiejętność odwzorowywania;
 utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie;
 wysłuchają i nauczą się piosenek: pt.: „Cztery pory roku”,
„Dokarmiamy ptaki”, „Superbabcia i superdziadek”, oraz „Kim będę
w przyszłości?”;
 będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej;
 rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami
niewerbalnymi;
 wykonają prace plastyczne: „Kapsuła czasu”, „Las zimą”, „Prezenty
dla babci i dziadka” oraz „W przyszłości będę….”;
 wykonają ptasi karmnik, odznakę dla leśniczego oraz plakat o
zawodach;
 narysują swoich bliskich podczas wykonywania pracy;
 narysują wymarzony zawód;
 rozwiną motorykę małą.

WIERSZ „Herbatka”
autor: W. Chotomska
 
Babciu i dziadku ufajcie wnukom
oni na pewno szklanek nie stłuką.
Oni esencję zaleją wrzątkiem
I stół nakryją czystym obrusem.
 
Oni to wszystko zrobią na piątkę.
A może nawet na piątkę z plusem.
A nie mówiłam? Już jest herbatka.
Szklanka dla babci, szklana dla dziadka.
 
Już ją nalano, już ją podano.
Szklanki śpiewają piosenką szklaną.
Już herbatniki są do herbaty.
już się w herbacie rozpuszcza cukier.
 
Babciu opowiedz o tamtych czasach
Gdy byłaś wnuczką, a dziadek wnukiem.

 

PIOSENKA „Superbabcia i superdziadek”
Słowa i muzyka: J. Kucharczyk
1. Moja babcia najpiękniej opowiada mi bajki
szyje piękne sukienki i spódniczki dla lalki.
A gdy krząta się w kuchni, to wokoło tak pachnie,
jakby cały nasz domek zbudowany był z ciastek.
Ref.: Kocham moją babcię….
I dziadka kocham też!
Mieć superbabcię i superdziadka
to cudowna rzecz!
Kocham moją babcię….
I dziadka kocham też!
Mieć superbabcię i superdziadka
to cudowna rzecz!
2. Dziadek umie naprawić każdą moją zabawkę:
stary traktor, samochód, hulajnogę, huśtawkę
i zabiera mnie czasem na wyprawy w nieznane.
Wszystkie chwile z mym dziadkiem są niezwykłe, wspaniałe.

Ref.: Kocham moją babcię….
I dziadka kocham też!
Mieć superbabcię i superdziadka
to cudowna rzecz!
Kocham moją babcię….
I dziadka kocham też!
Mieć superbabcię i superdziadka
to cudowna rzecz!