Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne STYCZEŃ 2024

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze gr. 11 „Jeżyki” – Styczeń 2024

 

  1. Płynie czas.
  2. Młodsi i starsi.
  3. Sport to zdrowie.
  4. Dbamy o zdrowie.
  5. Siły przyrody.

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dziecko:

  • opowiada co się dzieje na obrazkach
  • rozwija słownictwo związane z opisem obrazka oraz sytuacji
  • rozwija mowę
  • wie jakie są zwyczaje związane z powitaniem nowego roku
  • poznaje wygląd kalendarza
  • poznaje wygląd zegarów, rodzaje oraz ich sposób działania
  • poznaje cykliczność wstępowania dnia i nocy oraz pór roku
  • kształtuje poczucie upływającego czasu
  • utrwala nazwy pór roku i wie co jest ich symbolami
  • wie jakie trudności mają zimą zwierzęta i kto je dokarmia i w jaki sposób
  • dowiaduje się co lubią jeść różne zwierzęta, poznaje ich tropy
  • zwraca uwagę na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych
  • wie w jaki sposób można okazać miłość i szacunek dziadkom
  • kształtuje poczucie szacunku wobec ludzi starszych
  • poznaje zachowania właściwe i niewłaściwe wobec osób starszych
  • wyraża radość z możliwości wykonywania niespodzianek dla dziadków
  • potrafi operować pojęciami najpierw, potem, na początku, na koniec
  • poznaje popularne stroje i zabawy karnawałowe
  • wie co to jest tłusty czwartek oraz kiedy i dlaczego go obchodzimy
  • poznaje jak obchodzony jest karnawał w innych krajach
  • kształtuje świadomość, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu każdego człowieka
  • operuje nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych
  • rozwija zainteresowania różnymi dyscyplinami sportowymi
  • poszerza wiedzę o rodzajach sprzętu i ubioru sportowego różnych dyscyplin
  • poznaje zasady zdrowego stylu życia
  • uważnie słucha opowiadań
  • doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej poznanych wyrazów
  • rozwija umiejętność właściwego reagowania i postepowania w różnych sytuacjach życiowych
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu obrazka do powiadania
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych wykonuje polecenia gimnastyczne
  • rozwija sprawność ruchową
  • rozwija sprawność manualną
  • rozwija uzdolnienia
  • rozwija umiejętność łączenia równych technik plastycznych
  • rozwija naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
  • kształtuje umiejętność dostrzegania swoich mocnych stron
  • wyraża radość z uczestnictwa w zabawach twórczych
  • rozwija mowę i koncentracje uwagi
  • rozwija percepcję wzrokową
  • doskonali umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • rozwija spostrzegawczość wzrokową poprzez czytanie globalne
  •  czyta globalnie proste wyrazy z poznanych liter
  • kształtuje umiejętność budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie;
  • kształtuje umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów oraz dorosłych
  • aktywnie uczestniczą w zabawach ze śpiewem, tanecznych oraz rytmicznych
  • kształtuje poczucie rytmu
  • rozwija umiejętności wokalne
  • wzbogaca swoje doświadczenia przyrodnicze
  • poznaje świat wieloma zmysłami
  • zapoznaje się z nowym przedmiotem jakim jest globus
  • poznaje zjawiska przyrodnicze, obserwuje je i potrafi o nich opowiedzieć
  • nabywa umiejętności planowania swojej pracy oraz przedstawiania jej efektów
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową
  • reaguje na ustalone sygnały
  • kształtuje umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek, tworzą zbiory o tej samej liczbie elementów, oraz różnej liczbie, wskazuje gdzie jest więcej gdzie mnie i gdzie tyle samo
  • kształtuje umiejętność sprawnego dokładania i odkładania przedmiotów w zakresie 10
  • doskonali umiejętność konstruowania prac i budowli przestrzennych
  • przybliża aspekt porządkowy liczby
  • rozwija umiejętność liczenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem
  • poznaje zasady gry, wie jak poruszać si e po planszy
  • określa miejsce położenia  obiektów wobec siebie i innych
  • stosuje pojęcia położenia w przestrzeni
  • kształtuje pojęcie liczby
  • rozwija umiejętność przeliczania w sytuacjach życiowych