Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne STYCZEŃ 2024
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze gr. 11 „Jeżyki” – Styczeń 2024
- Płynie czas.
- Młodsi i starsi.
- Sport to zdrowie.
- Dbamy o zdrowie.
- Siły przyrody.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze dziecko:
- opowiada co się dzieje na obrazkach
- rozwija słownictwo związane z opisem obrazka oraz sytuacji
- rozwija mowę
- wie jakie są zwyczaje związane z powitaniem nowego roku
- poznaje wygląd kalendarza
- poznaje wygląd zegarów, rodzaje oraz ich sposób działania
- poznaje cykliczność wstępowania dnia i nocy oraz pór roku
- kształtuje poczucie upływającego czasu
- utrwala nazwy pór roku i wie co jest ich symbolami
- wie jakie trudności mają zimą zwierzęta i kto je dokarmia i w jaki sposób
- dowiaduje się co lubią jeść różne zwierzęta, poznaje ich tropy
- zwraca uwagę na konieczność dobierania ubioru do warunków atmosferycznych
- wie w jaki sposób można okazać miłość i szacunek dziadkom
- kształtuje poczucie szacunku wobec ludzi starszych
- poznaje zachowania właściwe i niewłaściwe wobec osób starszych
- wyraża radość z możliwości wykonywania niespodzianek dla dziadków
- potrafi operować pojęciami najpierw, potem, na początku, na koniec
- poznaje popularne stroje i zabawy karnawałowe
- wie co to jest tłusty czwartek oraz kiedy i dlaczego go obchodzimy
- poznaje jak obchodzony jest karnawał w innych krajach
- kształtuje świadomość, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu każdego człowieka
- operuje nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych
- rozwija zainteresowania różnymi dyscyplinami sportowymi
- poszerza wiedzę o rodzajach sprzętu i ubioru sportowego różnych dyscyplin
- poznaje zasady zdrowego stylu życia
- uważnie słucha opowiadań
- doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej poznanych wyrazów
- rozwija umiejętność właściwego reagowania i postepowania w różnych sytuacjach życiowych
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu obrazka do powiadania
- uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych wykonuje polecenia gimnastyczne
- rozwija sprawność ruchową
- rozwija sprawność manualną
- rozwija uzdolnienia
- rozwija umiejętność łączenia równych technik plastycznych
- rozwija naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
- kształtuje umiejętność dostrzegania swoich mocnych stron
- wyraża radość z uczestnictwa w zabawach twórczych
- rozwija mowę i koncentracje uwagi
- rozwija percepcję wzrokową
- doskonali umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej wyrazów
- rozwija spostrzegawczość wzrokową poprzez czytanie globalne
- czyta globalnie proste wyrazy z poznanych liter
- kształtuje umiejętność budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie;
- kształtuje umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów oraz dorosłych
- aktywnie uczestniczą w zabawach ze śpiewem, tanecznych oraz rytmicznych
- kształtuje poczucie rytmu
- rozwija umiejętności wokalne
- wzbogaca swoje doświadczenia przyrodnicze
- poznaje świat wieloma zmysłami
- zapoznaje się z nowym przedmiotem jakim jest globus
- poznaje zjawiska przyrodnicze, obserwuje je i potrafi o nich opowiedzieć
- nabywa umiejętności planowania swojej pracy oraz przedstawiania jej efektów
- rozwija koordynację słuchowo-ruchową
- reaguje na ustalone sygnały
- kształtuje umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek, tworzą zbiory o tej samej liczbie elementów, oraz różnej liczbie, wskazuje gdzie jest więcej gdzie mnie i gdzie tyle samo
- kształtuje umiejętność sprawnego dokładania i odkładania przedmiotów w zakresie 10
- doskonali umiejętność konstruowania prac i budowli przestrzennych
- przybliża aspekt porządkowy liczby
- rozwija umiejętność liczenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem
- poznaje zasady gry, wie jak poruszać si e po planszy
- określa miejsce położenia obiektów wobec siebie i innych
- stosuje pojęcia położenia w przestrzeni
- kształtuje pojęcie liczby
- rozwija umiejętność przeliczania w sytuacjach życiowych