Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc LUTY 2024
Zamierzenie dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc LUTY
Tematy tygodniowe:
- Siły przyrody
- Cztery żywioły
- Wielka wyprawa
- Nasze podróże
Dziecko:
- Poznaje pojęcia: szacunek do przyrody, otwartość
- wyjaśnia pojęcie żywioły
- czyta globalnie wyrazy woda, ogień, ziemia, powietrze
- opowiada o pracy strażaka
- rozwija słownik dziecka w zabawach słowotwórczych
- układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
- uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie; wyjaśnia pojęcia skały, minerały
- wskazuje właściwe zachowania proekologiczne
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta z Dalekiej Północy
- wyjaśnia pojęcie kompas
- rozwijanie percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), dokonuje analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g
- dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór
- przelicza elementy, porządkuje zbiory według rosnącej liczby elementów
- posługuje się pojęciami: lekki, ciężki
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
- poznaje liczbę 7
- rozwija pamięć słuchową poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
- rozwija sprawność manualną i kreatywność oraz inwencję twórczą podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
- koloruje obrazek zgodnie z kodem
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
- uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, wykonuje polecenia gimnastyczne
- rozwija koordynację ruchowo-słuchowo-wzrokową podczas zabaw metodą Dobrego Startu
- rozwija myślenie logiczne w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji