Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc LUTY 2024

Zamierzenie dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc LUTY

 

Tematy tygodniowe:

  1. Siły przyrody
  2. Cztery żywioły
  3. Wielka wyprawa
  4. Nasze podróże

 

Dziecko:

  • Poznaje pojęcia: szacunek do przyrody, otwartość
  • wyjaśnia pojęcie żywioły
  • czyta globalnie wyrazy woda, ogień, ziemia, powietrze
  • opowiada o pracy strażaka
  • rozwija słownik dziecka w zabawach słowotwórczych
  • układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat  ilustracji
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
  • uczestniczy w eksperymentach, zabawach badawczych, wyciąga wnioski z własnych obserwacji
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie; wyjaśnia pojęcia skały, minerały
  • wskazuje właściwe zachowania proekologiczne
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta z Dalekiej Północy
  • wyjaśnia pojęcie kompas
  • rozwijanie percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), dokonuje analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g
  • dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór
  • przelicza elementy, porządkuje zbiory według rosnącej liczby elementów
  • posługuje się pojęciami: lekki, ciężki
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
  • poznaje liczbę 7
  • rozwija pamięć słuchową poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
  • rozwija sprawność manualną i kreatywność oraz inwencję twórczą podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
  • koloruje obrazek zgodnie z kodem
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, wykonuje polecenia gimnastyczne
  • rozwija koordynację ruchowo-słuchowo-wzrokową podczas zabaw metodą Dobrego Startu
  • rozwija myślenie logiczne w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji