Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne MARZEC 2024

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE – MARZEC 2024

 

1. Mali odkrywcy.

2. Tajemnice świata.

3. Nadchodzi wiosna.

4. Wiosna tuż, tuż.

 

 

  • utrwala  pojęcia : wiedza, wytrwałość;
  • poznaje, rozumie i przestrzega  zasady i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązuje  właściwe  relacje rówieśnicze w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznaje wspierającą rolę słów i rozmowy;
  • kształtuje orientację w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługuje się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtuje  umiejętność liczenia, poznaje  liczby 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operuje  liczebnikami porządkowymi;
  • kształtuje umiejętność ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtuje umiejętność poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwija słownik dziecięcy w zabawach słowotwórczych;
  • rozwija umiejętność budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwija percepcję wzrokową poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwija percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • rozwija pamięć słuchową poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwija koordynację ruchowo- słuchowo- wzrokową podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształtuje sprawność manualną i kreatywność oraz inwencję twórczą dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtuje myślenie logiczne w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji. rozwija spostrzegawczość wzrokową poprzez czytanie globalne
  •  czyta globalnie proste wyrazy z poznanych liter
  • kształtuje umiejętność budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie;
  • kształtuje umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów oraz dorosłych
  • aktywnie uczestniczą w zabawach ze śpiewem, tanecznych oraz rytmicznych
  • kształtuje poczucie rytmu
  • rozwija umiejętności wokalne
  • wzbogaca swoje doświadczenia przyrodnicze
  • poznaje świat wieloma zmysłami
  • zapoznaje się z nowym przedmiotem jakim jest globus
  • poznaje zjawiska przyrodnicze, obserwuje je i potrafi o nich opowiedzieć
  • nabywa umiejętności planowania swojej pracy oraz przedstawiania jej efektów
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową
  • reaguje na ustalone sygnały
  • kształtuje umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek, tworzą zbiory o tej samej liczbie elementów, oraz różnej liczbie, wskazuje gdzie jest więcej gdzie mnie i gdzie tyle samo
  • kształtuje umiejętność sprawnego dokładania i odkładania przedmiotów w zakresie 10
  • doskonali umiejętność konstruowania prac i budowli przestrzennych
  • przybliża aspekt porządkowy liczby
  • rozwija umiejętność liczenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem
  • poznaje zasady gry, wie jak poruszać si e po planszy
  • określa miejsce położenia  obiektów wobec siebie i innych
  • stosuje pojęcia położenia w przestrzeni
  • kształtuje pojęcie liczby
  • rozwija umiejętność przeliczania w sytuacjach życiowych