Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne MARZEC 2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE – MARZEC 2024
1. Mali odkrywcy.
2. Tajemnice świata.
3. Nadchodzi wiosna.
4. Wiosna tuż, tuż.
- utrwala pojęcia : wiedza, wytrwałość;
- poznaje, rozumie i przestrzega zasady i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązuje właściwe relacje rówieśnicze w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznaje wspierającą rolę słów i rozmowy;
- kształtuje orientację w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługuje się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtuje umiejętność liczenia, poznaje liczby 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operuje liczebnikami porządkowymi;
- kształtuje umiejętność ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtuje umiejętność poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwija słownik dziecięcy w zabawach słowotwórczych;
- rozwija umiejętność budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwija percepcję wzrokową poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwija percepcję słuchową poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- rozwija pamięć słuchową poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwija koordynację ruchowo- słuchowo- wzrokową podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształtuje sprawność manualną i kreatywność oraz inwencję twórczą dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtuje myślenie logiczne w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji. rozwija spostrzegawczość wzrokową poprzez czytanie globalne
- czyta globalnie proste wyrazy z poznanych liter
- kształtuje umiejętność budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie;
- kształtuje umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów oraz dorosłych
- aktywnie uczestniczą w zabawach ze śpiewem, tanecznych oraz rytmicznych
- kształtuje poczucie rytmu
- rozwija umiejętności wokalne
- wzbogaca swoje doświadczenia przyrodnicze
- poznaje świat wieloma zmysłami
- zapoznaje się z nowym przedmiotem jakim jest globus
- poznaje zjawiska przyrodnicze, obserwuje je i potrafi o nich opowiedzieć
- nabywa umiejętności planowania swojej pracy oraz przedstawiania jej efektów
- rozwija koordynację słuchowo-ruchową
- reaguje na ustalone sygnały
- kształtuje umiejętność klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek, tworzą zbiory o tej samej liczbie elementów, oraz różnej liczbie, wskazuje gdzie jest więcej gdzie mnie i gdzie tyle samo
- kształtuje umiejętność sprawnego dokładania i odkładania przedmiotów w zakresie 10
- doskonali umiejętność konstruowania prac i budowli przestrzennych
- przybliża aspekt porządkowy liczby
- rozwija umiejętność liczenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem
- poznaje zasady gry, wie jak poruszać si e po planszy
- określa miejsce położenia obiektów wobec siebie i innych
- stosuje pojęcia położenia w przestrzeni
- kształtuje pojęcie liczby
- rozwija umiejętność przeliczania w sytuacjach życiowych