Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze Marzec 2024
MARZEC
Tematy tygodniowe:
-
„Zwierzęta sprzed milionów lat”.
-
„Pogoda marcowa.”.
-
„Wiosno, ach to ty!”.
-
„Wielkanoc”.
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - dzieci:
-
określają swój nastrój;
-
wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych oraz ruchowych;
-
wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej pt.: „Dzień z życia Dinki”, Ewy Stadmuller pt.: „Marcowa pogoda”, Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego pt.: „Sadzenie roślin” lub „Mieszanie kolorów”, Agaty Widzowskiej pt.: „Powrót bociana”, Klaudii Cebuli pt.: „Wielkanocne tradycje” oraz wierszy Moniki Małeckiej pt.: „Garderoba przedszkolaka” oraz Wiesławy Żaby – Żabińskiej pt.: „Wkrótce Wielkanoc”;
-
poznają litery „z”, „Z”, „u”, „U” , „c”, „C” oraz „j”, „J” w toku zabaw;
-
będą rozwijać umiejętność ekspresji słownej;
-
będą rozwijać słownictwo;
-
rozwiążą zagadki;
-
utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych;
-
zapoznają się z odejmowaniem na konkretach;
-
będą rozwijać umiejętność przeliczania na konkretach;
-
będą klasyfikować i przeliczać przedmioty;
-
odkryją zapis cyfrowy liczby „10”;
-
będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie;
-
określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie mniej;
-
będą rozwiązywać zadania tekstowe;
-
wysłuchają i nauczą się piosenek pt.: „Dinozaury”, „Wiosna na hulajnodze”, „Bociek” oraz „Święta Wielkanocne”;
-
wykonają ślady prehistorycznego zwierzęcia;
-
wykonają prace plastyczne: „Wizyta w lesie jurajskim”, „Marcowe ubrania”, „Kolory wiosny” oraz „Śmigus – dyngus”;
-
zaprojektują marcowy garnek;
-
będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę;
-
wykleją krople deszczu plasteliną;
-
poznają różne gatunki dinozaurów;
-
wezmą udział w zabawie sensorycznej;
-
dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog;
-
wykonają eksperyment z przenoszeniem lodowca;
-
wezmą udział w grze podłogowej;
-
dowiedzą się, co oznacza przysłowie: „W marcu jak w garncu”;
-
uzupełnią kalendarz pogody;
-
poznają oznaki wiosny;
-
ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności;
-
przygotują przedszkolny ogródek;
-
dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina;
-
dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty tona, a inne nie;
-
dowiedzą się, jak ubiera się „na cebulkę”;
-
utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę;
-
poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków;
-
określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd;
-
dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika;
-
powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie;
-
powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków; wykonają doświadczenie związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie;
-
dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie;
-
poznają wygląd koszyka wielkanocnego;
-
przygotują pastę wielkanocna;
-
zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi;
-
będą prowadzić własną hodowlę;
-
wezmą udział w improwizacji.
„Wrona”
autor: A. Błok
Tam na dachu siadła wrona,
Jeszcze z zimy nastraszona.
Wtem ją musnął świeży powiew,
Zakręciło jej się w głowie...
Podskoczyła, sunie bokiem,
W dół zezuje jednym okiem:
Co tam żółci się pod ławką?
Co pod młodą błyszczy trawką?
Szkiełka, strużki, liści skrawki
To dla wro
ny są zabawki.
„MASZERUJE WIOSNA”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat g
dy go
W górę wznosi
Zielenieje świat