Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień
Czego Malinki będą uczyć się w kwietniu?
- W wiosennym ogrodzie.
- W świecie książek.
- Dbamy o naszą ojczyznę.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
Poznanie narzędzi ogrodniczych, kształtowanie nawyku sprzątania
rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich
wprowadzenie litery c,C , rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
poszerzenie wiadomości na temat cebuli jako warzyw i cebul kwiatów doskonalenie umiejętności matematycznych w tym kodowanie, przeliczanie
układanie rytmów, kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
utrwalanie cech wielkościowych i umiejętności odwzorowywania
zabawy badawcze- wyciąganie wniosków, wykonywanie prac plastycznych z różnych dostępnych materiałów z recyklingu oraz prac przestrzennych
uczestniczenie w zabawach sensorycznych, utrwalanie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
utrwalanie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, stymulowanie wielu zmysłów
wprowadzenie litery f, F - ćwiczenia analizy słuchowej i odwzorowywania , grafomotoryka
utrwalanie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwego zachowania podczas pobytu w bibliotece,
utrwalanie wiedzy na temat książek, quiz wiedzy o książkach
zapoznanie z procesem tworzenia książki, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia , poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki, kształtowanie nawyku czytania książek, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie zmysłów
utrwalanie wiadomości na temat własnego kraju, zapoznanie z mapą Polski i państwami sąsiadującymi z Polską, poznawanie rejonów Polski
utrwalanie melodii i słów hymnu państwowego, utrwalanie symboli narodowych,
utrwalanie nazw największych rzek i miast w kraju, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej , budzenie zainteresowania historią własnej ojczyzny, uświadamianie dzieciom, że są Polakami
nauka piosenki i wiersza na pamięć, rozwijanie słuchu muzycznego , utrwalanie gry na bum- bum rurkach , kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami rozwijanie sprawności fizycznej