Przedszkole Publiczne

Przedszkole Publiczne

im. św. Jana Pawła II

ul. Osiedlowa 23A -Budynek A

ul. Szkolna 4A- Budynek B

55-011 Siechnice 

tel. sekretariat bud. A: 71 311 52 25

tel. bud. B: 509 937 864

Zamierzenie dydaktyczno-wychowawcze KWIECIEŃ

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ

 

Tematy tygodniowe:

  1. Z kulturą za pan brat
  2. Jestem kulturalny
  3. Czy jesteśmy eko?
  4. Polska – moja ojczyzna

 

Dziecko:

  • poznaje pojęcia: kultura
  • kształtuje wartości dotyczące szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej
  • poznaje pojęcia związane z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy
  • rozwija umiejętności przeliczania w zakresie 8 oraz odkodowywania
  • poznaję pojęcia związane z muzeum: eksponat, wystawa
  • bierze udział w wyjeździe edukacyjnym do teatru
  • przewiduje następstwa wydarzeń
  • wyraża radość z uczestnictwa w zabawach ruchowych
  • rozwija słuch fonematyczny
  • kształtuje postawę proekologiczną
  • poznaj pojęcia: ekologia, ekokultura
  • poznaje zasady dbania o przyrodę
  • poznaje liczbę 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym
  • klasyfikuje przedmioty według wybranych cech
  • liczy elementy zbioru i określa ich liczbę liczebnikiem
  • rozumie określenie symetryczny wzór
  • zna zasady dbania o przyrodę
  • klasyfikuje i segreguje odpady zgodnie z zasadami
  • projektuje strój ekologiczny
  • wskazuje właściwe zachowania proekologiczne
  • poszerza wiedzę na temat własnej ojczyzny: poznaje mapę Polski, wskazuje rzeki: Odrę, Wisłę
  • wzbogaca słownik o pojęcia patriotyczne: godło, orzeł biały, barwy ojczyste, flaga
  • utrwala melodię i słowa hymnu państwowego
  • rozwija słownik dziecka w zabawach słowotwórczych
  • układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat ilustracji
  • bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozwija pamięć słuchową poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
  • rozwija sprawność manualną i kreatywność oraz inwencję twórczą podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
  • koloruje obrazek zgodnie z kodem
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, wykonuje polecenia gimnastyczne