Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Kwiecień 2024
KWIECIEŃ
Tematy tygodniowe:
- „Każdy jest inny”.
- „Wiosna na wsi”.
- „Z kulturą za pan brat”.
- „Jestem kulturalny”.
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - dzieci:
- poznają pojęcie „szacunek” w odniesieniu do osób, zwierząt, przedmiotów, miejsc uznawanych za ważne;
- kształtują postawę poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, zwierzętom, przedmiotom w najbliższym otoczeniu;
- uświadamiają sobie znaczenie właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach;
- uświadamiają sobie konieczność kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej;
- budują zespół przez podejmowanie wspólnych działań;
- doskonalą umiejętność pracy w zespołach;
- rozwijają umiejętność logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania;
- doskonalą umiejętność analizy i syntezy słuchowej oraz czytania;
- kształtują myślenie operacyjne oraz logiczne;
- kształtują umiejętność tworzenia fabuły opowiadania;
- rozwijają wyobrażnię;
- rozwijają umiejętność czytania;
- rozwijają słownik czynny;
- rozwijają koordynację ruchowo – słuchowo – wzrokową;
- rozwijają wrażliwość na walory estetyczne dzieł malarskich;
- poznają figurę geometryczną – owal;
- rozwijają intuicję geometryczną podczas konstruowania w przestrzeni i obserwacji odbicia;
- rozwijają sprawność w dodawaniu i odejmowaniu;
- badają kształty przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane;
- rozwijają myślenie operacyjne podczas obracania i składania figur geometrycznych oraz manipulowania nimi;
- dostrzegają różnorodność i piękno w wiosennej przyrodzie ze szczególnym uwzględnieniem kwiatów;
- kształtują świadomość ekologiczną;
- kształtują umiejętność wyrażnego śpiewu umiarkowanym głosem;
- poznają pojęcie „koncert”;
- rozwijają wrażliwość słuchową;
- kształtują wrażliwość na elementy muzyki – tempo, charakter, barwę;
- rozwijają słuch muzyczny;
- kształtują umiejętność różnicowania kierunku linii melodycznej;
- uświadamiają sobie rolę właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki oraz miejsca;
- poznają proste sposoby samodzielnego wykonania zabawek ;
- kształtują sprawność manualną podczas działania;
- rozwijają kreatywność i samodzielność w planowaniu i realizacji założeń;
- rozbudzają ciekawość poznawczą podczas obserwacji doświadczeń i uczestniczenia w nich.
KWIECIEŃ
Tematy tygodniowe:
„Każdy jest inny”.
„Wiosna na wsi”.
„Z kulturą za pan brat”.
„Jestem kulturalny”.
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - dzieci:
poznają pojęcie „szacunek” w odniesieniu do osób, zwierząt, przedmiotów, miejsc uznawanych za ważne;
kształtują postawę poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, zwierzętom, przedmiotom w najbliższym otoczeniu;
uświadamiają sobie znaczenie właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach;
uświadamiają sobie konieczność kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej;
budują zespół przez podejmowanie wspólnych działań;
doskonalą umiejętność pracy w zespołach;
rozwijają umiejętność logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania;
doskonalą umiejętność analizy i syntezy słuchowej oraz czytania;
kształtują myślenie operacyjne oraz logiczne;
kształtują umiejętność tworzenia fabuły opowiadania;
rozwijają wyobrażnię;
rozwijają umiejętność czytania;
rozwijają słownik czynny;
rozwijają koordynację ruchowo – słuchowo – wzrokową;
rozwijają wrażliwość na walory estetyczne dzieł malarskich;
poznają figurę geometryczną – owal;
rozwijają intuicję geometryczną podczas konstruowania w przestrzeni i obserwacji odbicia;
rozwijają sprawność w dodawaniu i odejmowaniu;
badają kształty przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane;
rozwijają myślenie operacyjne podczas obracania i składania figur geometrycznych oraz manipulowania nimi;
dostrzegają różnorodność i piękno w wiosennej przyrodzie ze szczególnym uwzględnieniem kwiatów;
kształtują świadomość ekologiczną;
kształtują umiejętność wyrażnego śpiewu umiarkowanym głosem;
poznają pojęcie „koncert”;
rozwijają wrażliwość słuchową;
kształtują wrażliwość na elementy muzyki – tempo, charakter, barwę;
rozwijają słuch muzyczny;
kształtują umiejętność różnicowania kierunku linii melodycznej;
uświadamiają sobie rolę właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki oraz miejsca;
poznają proste sposoby samodzielnego wykonania zabawek ;
kształtują sprawność manualną podczas działania;
rozwijają kreatywność i samodzielność w planowaniu i realizacji założeń;
rozbudzają ciekawość poznawczą podczas obserwacji doświadczeń i uczestniczenia w nich.
KWIECIEŃ
Tematy tygodniowe:
„Każdy jest inny”.
„Wiosna na wsi”.
„Z kulturą za pan brat”.
„Jestem kulturalny”.
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńcze - dzieci:
poznają pojęcie „szacunek” w odniesieniu do osób, zwierząt, przedmiotów, miejsc uznawanych za ważne;
kształtują postawę poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, zwierzętom, przedmiotom w najbliższym otoczeniu;
uświadamiają sobie znaczenie właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach;
uświadamiają sobie konieczność kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej;
budują zespół przez podejmowanie wspólnych działań;
doskonalą umiejętność pracy w zespołach;
rozwijają umiejętność logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania;
doskonalą umiejętność analizy i syntezy słuchowej oraz czytania;
kształtują myślenie operacyjne oraz logiczne;
kształtują umiejętność tworzenia fabuły opowiadania;
rozwijają wyobrażnię;
rozwijają umiejętność czytania;
rozwijają słownik czynny;
rozwijają koordynację ruchowo – słuchowo – wzrokową;
rozwijają wrażliwość na walory estetyczne dzieł malarskich;
poznają figurę geometryczną – owal;
rozwijają intuicję geometryczną podczas konstruowania w przestrzeni i obserwacji odbicia;
rozwijają sprawność w dodawaniu i odejmowaniu;
badają kształty przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane;
rozwijają myślenie operacyjne podczas obracania i składania figur geometrycznych oraz manipulowania nimi;
dostrzegają różnorodność i piękno w wiosennej przyrodzie ze szczególnym uwzględnieniem kwiatów;
kształtują świadomość ekologiczną;
kształtują umiejętność wyrażnego śpiewu umiarkowanym głosem;
poznają pojęcie „koncert”;
rozwijają wrażliwość słuchową;
kształtują wrażliwość na elementy muzyki – tempo, charakter, barwę;
rozwijają słuch muzyczny;
kształtują umiejętność różnicowania kierunku linii melodycznej;
uświadamiają sobie rolę właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki oraz miejsca;
poznają proste sposoby samodzielnego wykonania zabawek ;
kształtują sprawność manualną podczas działania;
rozwijają kreatywność i samodzielność w planowaniu i realizacji założeń;
rozbudzają ciekawość poznawczą podczas obserwacji doświadczeń
i uczestniczenia w nich.
WIERSZ „Kwietniowe psoty”
Co ty kwietniu pleciesz? Zimy nie ma wiosną.
Popatrz, motyl i biedronka chcą opalać się na słonku.
Kwiecień –plecień, co przeplata trochę zimy, trochę lata.
Trochę lata będzie zimą. Schowaj się pod peleryną.
Chcemy do przedszkola iść bez parasola.
Wietrzyk wieje, świeci słońce, żaby skaczą już na łące.
Kwiecień –plecień, co przeplata trochę zimy, trochę lata.
Trochę lata będzie zimą. Schowaj się pod peleryną
PIOSENKA „Kle kle boćku”
- Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)
- Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)
- Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)